Thailand

ehm, ja nu e man hemma i äckligt kalla sverige, buhu! :( vill inte . men om nu vill veta varför jag inte skrivit här på mer än två veckor så ska jag berätta det :)

Söndagen den artonde februari vaknade man tidigt för att Mamma & Pappa hade en överraskning och det var en mycket glad sådan, blev mycket glader :D wie! Sen efteråt åkte vi till Landvetter och planet gick 17.50, usch vad jag är flygrädd, fruktansvärt :( Så fort det skakar lite blir jag pissed off och när det slutar skaka får jag för mig att motorerna stannar, hahah pinsamt :/ tur att man har lätt för & sova i vart fall.. Åkte i 2h till Amsterdam där man fick vänta en stund, sen 11h till Singapore men jag sov 9h av dom så rätt gött, väntade där i 3h sen 1h 30min till paradiset Thailand, sista flygresan vill jag inte göra om kan jag ju säga, det började skaka som bara fan och jag satt helt koncentrerad då planet bara helt plötsligt åker i en luftgrop, matvagenen höll på att flyga iväg och jag såg att flygvärdinnan såg livrädd ut och alla andra satt helt ställda, självklart skrek jag och jag var den enda, jo vet ni varför? För vi åkte nästan rakt neråt i ca. 800meter kändes som höjdskräcken fast man inte satt fast! :( trodde ärligt talat jag skulle dö! Fyfan va skönt när man väl landat iaf, men klockan var 23.00 på kvällen där så det var raka vägen till hotellet & sova, feting hotell, låg mellan Karon och Patong, Le Meredien hette det, inte dåligt ;) Där träffade jag en rysk kille och en grekiskt, för sköna :) Bodde där i tre nätter om jag minns rätt, sen flyttade man till ett nytt hotell i Kata som hette Aspasia, det finaste hotellet, låg sjukt högt upp på ett berg och Pappa hade hyrt största rummet, större än huset här hemma nästan :P Med världens panoramautsikt och uppe på taket hade vi vår egen pool, nice som bare den ;) Då kom päronens bästa vänner dit oxå, så vi var med dom i flera dagar, shopping och party varje kväll :) Men min kamera gick sönder, blev mycket lissen i ögat så jag fick en ny av pappsen :) älskar dig! När vi väl va & köpte den var det Jag, Pappa & Norbert (pappas bästa vän) så försvann Pappa iallafall, sen stängde dom köpcentrat så jag och Norbert blev instängda :P haha sen kom vakten och släppte ut oss :) I slutet av första veckan åkte vi vidare till Krabi där vi bodde på det största hotellet jag sett Sofitel, större pool än hela hotellet nästan, haha.. Men det låg en bit från själva Krabitown så vi fick åka moppe-taxi in dit på kvällarna, åkte genom djunglar osånt :) mys.. Där träffade jag min snutte Kevvsi, han var redan neger så det kändes ju JÄTTE KUL :D haha, hade riktigt kul med dig iallafall, som alltid. mys pys! Träffade Michael från Brasilien med, ojoj :D inte dålig, hahah. Så snäll, fick rosor och söt va han, bor i Sverige med sin Mamma så hoppas man träffar honom när han kommer hem. Så åkte vi ju ut till öar på dagarna, Railey beach och Poda Island, vart på båda förut, men dom är sjukt fina, på Railey beach träffade man päronens andra vänner, lite pafft, men sen var vi med dom resten av tiden vi var i Krabi, inte lika mkt fest där som i Patong, men det var riktigt härligt :) Sen efter tre dagar åkte vi tillbaka till Kata och bodde på ett hotell jag inte minns vad det hette, men med två pooler och najs men rummen var äckel päckel, usch haha och på kvällen när jag och systra mi skulle sova skrek hon som fan och då var den en bigfoot kackelacka som sprang på golvet, haha fyfan va äckligt vi stog uppe i sängen när pappa kom in :P Som tur va bodde vi bara där en natt :D Sen flyttade vi till nästa hotell Sugar Palm, riktigt flashigt, med black pool och nära till stranden oså, där bodde vi oxå en natt för sen skulle vi flytta till vårt älsklingshotell som vi återvände till Kata Beach resort, fick en massa presenter för att vi kom tillbaka dit :P haha snutte! Där bodde vi dom två sista nätterna av resan och det ligger precis vid stranden, så härligt, där fanns världens sötaste unge oxå, Sarah från Paris, den sötaste jag nånsin sett :D haha och när jag låg i poolen vid hotellet så skulle dom bygga upp en scen vid restaurangen så skulle dom testa mickarna, så lät det as högt så trodde jag det var tsunamivarnaren så jag värsta skrek och flög upp ur poolen, hahah, pinsamt :D Tiden gick alldeles för fort :( Efter 16dagar åkte man hem, först 4h till Hong Kong där man skulle vänta i 12h fast det var lite kul faktiskt och sjukt på samma gång, jag vart påväg till toan då det kommer en tjej i 20års åldern som kör med den högsta rapen, haha fyfan börja flabba åt henne, så skämdes hon, stackarn, men de va vidrigt! Sen gick man iaf in på toan, så vart en dörr öppen, skulle precis gå in så sitter en tjej där i 30års åldern och värsta kniper, asså helt röd i ansiktet och skiter, haha jag blev helt paff så jag bara stanna o kolla va fan hon höll på med & satt med öppen dörr ? vah :S haha, sjukt!!! Tog in på en Lounge där iallafall där man kunde sova, sitta vid datorn, bada, duscha, få massage, gymma och äta hur mycket mat man ville :D gottigt, när man vart där i 12h så var det 12h flygresa :| orka.. Sov en del då med men det var bara jobbigt & äcklig mat, när vi väl flygit klart var man ju endå inte hemma, då skulle man vänta i 4h i Amsterdam, sen 1h hem och sen 1h till Uddevalla, jobbigaste på länge! Hemma nu iallafall och det är PISSED OFF :( Såklart förstår ni nog att det kommer ta år att skriva om allt kul som hänt, så ni får fråga mig om ni vill veta mer :)

bilder kommer snarast jag orkar lägga in dom :D wie !

Kommentarer

VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0