Henrik Jumark 9 februari 1989 - 5 april 2007

Henrik Jumark 
9 februari 1989 
? 5 april 2007


Hade så svårt för att sova igår, hade en stor svart klump inom mig, som jag bara ville skrika för att få bort, pratade med henrik, och det kändes lite bättre, hoppas att du hörde varenda ord för jag vill att du ska höra hur bra du är. Imorse när jag vaknade hade jag fortfarande tårar i ögonen, gjorde mig iordning lite, bara för henriks skull, bara. Sen åkte jag till kyrkan i Högås där begravningsgudstjänsten började klockan 11.00, vart nästan helt tysta hela vägen dit, satt bara och tänkte på dig, ditt leende, du var alltid glad. När jag såg kistan kunde jag inte fatta att min lilla vän låg där inne, kunde inte föreställa mig att du låg där helt stilla, men jag vet att du lever någon annanstans nu. Jag började nästan gråta direkt och det slutade inte, efter att ha lyssnar på lite musik, musik som du tyckte om och låtar som passar in på dig så flög det runt tusen tankar i mitt huvud, alla bilder av dig kom upp, hur glad du var när du fått din första dvd, när du fick din första moped, hur vild och galen du var, hur glad du alltid var, det du var bäst på var att le och jag har tyckt om dig från första stund, alla minnen, kan inte ens skrivas upp här. Det regnade ute men när Robin Stahl började sjunga på sin låt till Henke, det var just då solen lös upp, då grät jag extra mycket, kunde knappt andas, man kände att du fanns hos oss, vår lilla buse. Sen när alla skulle gå fram till graven, nej sånt ska man inte behöva vara med om, och jag trodde aldrig jag skulle behöva göra det, absolut inte att gå fram till dig. Allt var så fint, alla blommor, hundratals, allt det vackra som tillhör dig. Det kändes skönt på nått sätt, att få sitta där och gråta tillsammans med andra, då alla tillbringade massa tankar till dig, det känns så tomt att du inte finns här. Efteråt när alla gått ut var vi bara några stycken inne i kyrkan, då gick vi fram och tände ljus, du var ljuset, det är du som lyser upp. Du var verkligen vår glädjespridare. Vi var inte på din begravning för att ta farväl utan för att visa att vi snart ses igen, lova oss att du väntar på oss, för vi vill vara hos dig. Det kanske kommer att kännas som en evighet för oss att få se dig le igen, men det kommer kännas som ett dygn för dig, eftersom du ser oss hela tiden. Vi vill inte bara ha minnen, VI VILL HA DIG!

värsta dagen i hela mitt liv, kommer aldrig någonsin att förstå.

image239

Om jag

kunde få en livstids önskan
en dröm som kunde bli sann
Skulle j
ag be med hela mitt hjärta
för gårdagen med dig
Tusen ord kan inte få dig tillbaka
Jag vet för jag har försökt
Inte heller en miljon tårar
Jag vet för jag har gråtit
Du lämnade bakom dig mitt
brustna hjärta
och många lyckliga minnen
Men jag vill inte bara ha minnen
Jag vill ha dig


Kommentarer
Postat av: Anonym

fruktansvärt fint skrivet hanna. vi alla tänker på dig henrik! vila i frid, det förtjänar du <3

2007-05-08 @ 17:41:00
URL: http://baramartina.blogg.se
Postat av: Anonym

kan man lyssna på låten med robin stahl någonstans?

2007-05-08 @ 20:34:39

VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0