fråga fråga fråga fråga

anonym: skulle inte du kunna berätta hur du gör för att vara så motiverad när du tränar. jag menar, du går/springer rätt långt & ofta om jag har fattat det hela rätt? skulle verkligen behöva lite hjälp! hoppas du vill skriva en snutt om det iaf :)

svar: lite tråkigt att du är anonym, men klart jag kan skriva lite om det. jag har verkligen inte alltid varit motiverad till träning, tyckt de var pest förr, förutom fotbollen som jag höll på med i över tio år så höll jag inte på med något annat, eftersom jag höll mig i rätt bra form pga det, sen när jag slutade med fotboll gjorde jag inte mycket annat heller, blev hur slö som helst och orkade ingenting, även om det kanske inte märktes så mycket så gick jag upp tretton kilo på ca. tre år, rättså mycket ja. började på gym och tyckte det var kul första veckan sen gick jag aldrig dit, ville verkligen börja röra på mig men hade inte motivationen. sen vid min sommarstuga så finns det spår i skogen som min mamma gick varje morgon, så jag hängde på tillslut, runt åtta på morgonen och man blev hur pigg som helst, och så tänker man ju automatiskt på vad man äter då, så jag åt knappt något godis eller så. var ju ute och gick i snabb takt sen började jag springa lite, så orkade jag mer efter varje gång och nu hemma i uddevalla finns de ett spår på 5.5km jag brukar springa, tycker det är roligare att springa ett speciell sträcka då man kan jämnföra hur fort de går varje gång och hur långt man har kvar oså. började med detta i början av juli och tyckt det varit roligare och roligare så fortsätter man ju bara, har aldrig tyckt att det varit speciellt jobbigt, fast jag tyckte det i början, men du måste bara ha viljan, sen om du även vill gå ner i vikt så sluta i äta feta saker, det gör jag fortfarande, men kanske en gång i veckan och inte så jätte fet mat de andra dagarna, jag har gått ner över åtta kilo på 2½månad. hoppas jag kanske hjälpte dig lite nu?!

Kommentarer
Postat av: Anonym

åh tack så jättemycket! :)

2008-09-21 @ 14:46:16

VAD HAR DU PÅ HJÄRTAT?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0